CodeYard

Ha egy logó nem azonosít, akkor az azt jelenti, hogy a legfontosabb funkcióját nem tudja betölteni. Ezt a problémát felfedezvén a CodeYard vezetői, Imi és Lali, azzal a megbízással fordultak a Pixlabhez, hogy tervezzünk nekik egy olyan logót és egységes arculatot, mely megkülönbözteti őket a piactól, azonosítja őket, és azt a kultúrát, hozzáállást kommunikálja az emberek felé, amit a csapat megtestesít.
De kiről is van itt szó pontosan? Dióhéjban, a CodeYard egy digitális termékfejlesztő csapat, mely mobil és webalkalmazásokat fejleszt ügyfeleinek.

Csak pár példát említvén az alábbiakban, jól látható, hogy a CodeYard régi logójában megtalálható űrhajó egy valóban nagyon elterjedt grafikai elem, mely már nem igazán képes betölteni az azonosítás funkcióját. Sablonossá vált.

Ám, még mielőtt fejest ugrottunk volna a tervezés közepébe, meg kellet érteni, magát a CodeYardot. A kultúrájukat. A hangot, ahogy a célközönségével kommunikál. A jellemzőket, amiben eltér a versenytársaitól. Elvégre a megtervezendő arculat pontosan ezeket a vonásokat kell képviselje.

A CodeYard egy fiatalos, barátságos csapat, mely a mobilalkalmazások fejlesztésén túl figyelmet szentel a munkatársak motiválására, a csapatépítőkre, továbbá kikapcsolódást és fejlődést biztosító programokról. A debreceni tech élet meghatározó szereplői.

Miután ezeket a vonásokat megismertük, világosabbá vált a követendő irány, így elkezdődhetett a valódi tervezés.

A papírra vetett vázlatokból 4 db került kiválasztásra a digitális változat elkészítésére, melyekből irányként 1 db-ot kiválasztva haladhattunk tovább a folyamatban.

Ebben az útkereszteződésben Lali és Imi nem is hezitált túl sokat. Az első tervet választották, mint követendő útvonalat. Pár finomítás után meg is volt a végleges verzió.

A logó egy nagyon egyszerű ötlet eredménye, ami nem más, mint a kódolási nyelvekben sokszor használatos kacsacsőrök, és a CodeYard monogramja.

Most, hogy elkészültünk a logóval, kezdetét vehette az arculat megtervezése. Ezt a szakaszt két részre bontottuk. Először stylescape terveket készítettünk. Ennek a módszernek nagy előnye, hogy egy felületen bemutatásra kerül az arculat. Nem kell mindegyik arculati elemen (névjegykártya, bögre, boríték, stb.) külön-külön megtervezni magát az arculatot. Ezzel időt spórolunk.

A végleges stylescape megtervezése után már csak rá kellett húzni az arculati elemekre az elfogadott arculati vonásokat.

« Vissza a referenciákhoz

Tetszik? Kérj árajánlatot!

Írd le minden elképzelésedet a projektről, adj meg minden információt, amit fontosnak tartasz. Mondd el, hogy milyen probléma megoldásában lehetünk a segítségedre.