Arculattervezés az alapoktól

‹ Vissza az esettanulmányokhoz

Ha egy logó nem azonosít, akkor a legfontosabb funkcióját nem tudja betölteni. Erre a problémára ébredt rá a CodeYard két vezetője, Imi és Lali, ezért azzal a megbízással fordultak a Pixlabhez, hogy tervezzünk nekik logót és egységes arculatot, mely megkülönbözteti őket a piactól, mely valóban őket azonosítja, és azt a kultúrát, hozzáállást kommunikálja az emberek felé, amit a csapat megtestesít.
De hogy érzékeltessük az azonosításbeli problémát, az alábbiakban felsoroltunk pár találatot a “rocket logo” kifejezésre, és köztük elhelyeztük a CodeYard régi logóját is.

A rakéta/űrhajó egy nagyon elterjedt grafikai elem a logók területén, mely már nem igazán képes betölteni az azonosítás funkcióját. Sablonossá vált.
Természetesen nem hagyunk válaszok nélkül, az alábbiakban láthatod a CodeYard régi logóját felirattal ellátva.

Vajon hányszor kellene látnod a logót, hogy felirat nélkül is felismerd azt a többi között? A válaszod a bizonyíték arra, hogy a CodeYard régi logója mennyire nem azonosította a márkát.

Még a tervezés megkezdése előtt

Először is magával a CodeYard brandjével kellett megismerkednünk. Ami a specialitásukat illeti, ügyfeleiknek Android és iOS platformokon futó alkalmazásokat és weboldalakat fejlesztenek. De ezzel nincs vége a történetnek!
A márka olyan, akár egy személyiség. Van saját stílusa, hangja, kultúrája, jellemzői. Ám ha egy személyről csak annyit tudunk, hogy Józsinak hívják és asztalos, akkor nem rendelkezünk elég információval ahhoz, hogy megkülönböztessük a többi asztalos Józsitól. El kell mondjuk róla, hogy Józsi olyan asztalos, aki odafigyel az apró részletekre, jó a humora és elutasítja az alkoholfogyasztást munka közben. Ezek már olyan jellemzők, amelyek valóban megkülönböztetik másoktól.
Egy olyan arculatot kellett megterveznünk a CodeYard csapata részére, mely a cégük személyiségét kommunikálja az emberek felé.

A CodeYard egy fiatalos, barátságos csapat. A feladatok megoldásán túl figyelmet szentelnek a munkatársak fejlődésére, motiválására. A debreceni tech élet meghatározó szereplői. Jellemző rájuk a segítőkészség, a munkájuk iránt táplált szeretet és a termékközpontúság. Megoldásorientált és inspiráló csapat, igazán dinamikus társaság!

A tervezés folyamata

Miután ezeket a jellemzőket megismertük, világosabbá vált az irány, mely felé fokozatosan kellett haladnunk a tervezési szakasz során.

A papírra vetett vázlatok közül 4 darabból készítettünk digitális változatot, majd miután kiválasztották a befutót, továbbhaladhattunk.

Ebben az útkereszteződésben Lali és Imi nem is hezitált túl sokat. Az első tervet választották, mint követendő útvonalat. Pár finomítás után meg is volt a végleges verzió.

A logó egy egyszerű ötlet eredménye, ami nem más, mint a kódolási nyelvekben sokszor használatos kacsacsőrök, és a CodeYard monogramja.

A márka felöltöztetése

Most, hogy elkészültünk a logóval, kezdetét vehette az arculat megtervezése. Ezt a szakaszt két részre bontottuk. Először stylescape terveket készítettünk. Ennek a módszernek nagy előnye, hogy egyetlen felületen kerülnek bemutatásra az arculat fő elemei. Nem kell mindegyik arculati elemen (névjegykártyán, bögrén, borítékon, stb.) külön-külön megtervezni magát az arculatot. Ezzel időt spórolunk.

A végleges stylescape megtervezése után zökkenőmentes, egyenes út vezetett az arculati eszközök megtervezésén keresztül a weboldal újraszabásáig.
A CodeYard márkája immáron a saját személyiségének megfelelő időtálló logóval és arculattal lett gazdagabb, mely könnyen megjegyezhető a célközönség számára.
Tekintsd meg az arculati elemeket és a weboldalt a referenciáink között!