A kapkodás nem kifizetődő

‹ Vissza az esettanulmányokhoz

Az alábbi történet remekül ábrázolja azt, hogy egy logó megtervezése esetén igenis fontos a versenytársak feltérképezése. Látnunk kell, hogy a konkurens cégek milyen logóval és arculattal különböztetik meg magukat a piacon, hogy mi véletlenül se kövessük ugyanazt az irányt.
Az Ingatlan Neked logójának esetében ez a kutatás sajnos kimaradt. A szűkös határidő miatt a látványterveket egy nap alatt kellett kitalálni és előállítani. Ennek az eredménye lett az alábbi logó, mely igaz, hogy tökéletesen megállja a helyét technikai szempontból, ám az azonosító funkcióját már kevésbé látja el, ugyanis nagyjából egy héttel a projekt lezárását követően derült ki, hogy az egyik konkurens cég is egy nagyon hasonló logót használ.

Az újrakezdés

Először magát a brand-et kellett definiálni ahhoz, hogy olyan logót és arculatot tervezzünk, mely – az egyediségén túl – valóban illik hozzá. Ebben a definiálásban fény derült a cég kultúrájára, az ügyfeleik jellemzőire, a hangra, ahogy a márka megszólal, az érzésre, amit a célközönségében keltenie kell, a hatásra, melyet az emberekből kivált, és a jellemzőkre, melyek megkülönböztetik a versenytársaktól.

A piac elemzése

Miután minden érintett személy tudta, merre akarunk haladni, meg kellett néznünk azt is, melyik út nem járható: fel kellett térképeznünk a piacot. Világosan kirajzolódott, hogy a konkurens cégek milyen logókkal képviselik magukat. Az alábbiakban jól látható, mennyire elterjedt a korábban bemutatott gyorsan elkészített logó koncepciója. Hasonló klisének számít a háztető alkalmazása a felirat felett.

Ceruzát a kézbe!

Elérkeztünk a konkrét tervezési szakaszhoz! A temérdek vázlatból 4 terv került a kiválasztottak közé, és azok közül János (a cég vezető értékesítési tanácsadója) kiválasztotta a győztes verziót. Elégedettségének azóta is gyakran jelét adja, ami számunkra – ügyfélkezelési politikánkat illetően – egyáltalán nem elhanyagolandó szempont.

Végeredményként a Pixlab olyan munkát tudott felmutatni, mely nem csak, hogy megállja a helyét egy logó-klisékkel teli piacon, hanem időtálló, könnyen megjegyezhető, erős kisugárzású, kis méretben is olvasható.

Nem kétséges, valóban lehet kutatás és különösebb időbefektetés nélkül logót tervezni, egy rutinos grafikusnak ez nem jelent problémát. Jelen esetben még időben kiderült, hogy újra kell kezdeni a feladatot. Viszont ha komolyan gondolod a márkaépítést, válaszold meg magadban a kérdést: Megéri kockáztatni, hogy valami balul süljön el?

A kész munkát arculattal körítve megtekintheted a referenciamunkáink között.