2 hatékony módszer webes tartalmaid kezelésére

Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2019. október 17.

‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

Mivel a web egy folyamatosan fejlődő felület – és ennek a honlapod is részese –, így céljaid elérése érdekében a te tartalmaidat is frissíteni, bővíteni kell időről-időre. Olykor új termékeket kell feltöltened, máskor új blogbejegyzést szeretnél megosztani a követőtáboroddal, de az is előfordul, hogy csak egy helyesírási hibát szeretnél kijavítani. Ezek mind egy saját weboldal velejárói. Van, hogy kisebb, van, hogy nagyobb feladatokról van szó, amiket jó minél praktikusabban és gyorsabban letudni. A megoldást több irányból is meg lehet közelíteni, viszont neked kell kiválasztanod, hogy melyik számodra a leginkább járható út. Vannak olyan ösvények, melyeken a szélhámosok csak ki akarnak használni és vannak olyan utak, ahol teljesen kézben tarthatod az irányítást. Gyere! Derítsük ki együtt, hogy neked melyik a legmegfelelőbb.

Mielőtt fejest ugranánk a folytatásba, tisztáznunk kell két szakkifejezést.
Statikus tartalom: olyan tartalmak, melyeket nem, vagy csak nagyon ritkán kell cserélni. Ilyen szokott lenni pl. a bemutatkozás, elérhetőségi adatok, adatkezelési tájékoztató, stb.
Dinamikus tartalom: olyan tartalmak, melyek sűrűn változnak, illetve folyamatosan bővülnek. Ilyen szokott lenni pl. egy webshop termékpalettája, a blogbejegyzések, letölthető tartalmak, stb.

Akkor lássuk, hogy mik a lehetőségeid!

1. Rábízod külsősökre

Ha nincs kapacitásod házon belül intézni ezeket a feladatokat, akkor kiadhatod egy web design cégnek. Nagyon praktikus tud lenni, amikor teljesen el vagy havazva. Általában ez a szolgáltatás a “havi karbantartás” szokott lenni. Te csak átadod a feltölteni szánt anyagokat és ők intézik a technikai részt. Különösen fontos még a honlapkészítő cég kiválasztása előtt átgondolni, hogy szükséged lesz-e havi karbantartási támogatásra. Ha egy cég ezt vállalja külön megbízásként, akkor az hasznos lehet, illetve akkor veszed igénybe, amikor neked alkalmas. Szabadon dönthetsz. A havi karbantartás statikus (nem változó) tartalom mellett akkor érheti még meg számodra, ha WordPress, vagy más hasonló nyílt forráskódú weboldalad van. Ezek a rendszerek ugyanis – szemben az egyedi fejlesztésű honlapokkal – rászorulnak, hogy havonta kapják a frissítéseket. Viszont, vannak web design cégek, melyek weboldalaikat csak havi karbantartási csomaggal együtt hajlandóak elkészíteni. Itt nincs meg a szabad döntés lehetősége. Ugyanis a honlapod kifizetésén túl még kötelezően választanod kell egy havi karbantartási díj csomagot is. Ezzel nincs semmi gond, ha van dinamikus tartalmad, és ha tudod, hogy neked ez az út lesz a kényelmesebb.
A gond akkor kezdődik, ha a felelősöknek nincs idejük intézni a kéréseidet. Olykor olyat is látni, hogy a csomagok tartalmát olyan átverésekkel rakják tele egyesek, mint pl. a “gyors szerver biztosítása” (alapelvárás, hogy gyors legyen), “domain név bérlése” (ezt egy évben egyszer kell kifizetni és le van tudva), vagy a “zavartalan működés biztosítása” (ködösítés), csak hogy kecsegtetőbbek tűnjenek. Ezek általában olyan feladatok, melyekért nem is a weboldalt készítő cég felel, hanem a tárhelyszolgáltató, akinél mindezek általában benne vannak a tárhely árában. Az ilyen honlapkészítő cégek inkább csak úgy csinálnak, mintha tennének valamit azért, hogy ellásák ezeket a feladatokat, valójában csak pénzt kérnek el tőled a semmiért. Azokat az ügyfeleket akarják kihasználni, akik nincsenek eléggé tisztában a szakkifejezésekkel, vagy az internetes világgal. Légy körültekintő az ilyen csomagokkal! Rengeteg pénzt legombolhatnak rólad, szinte a semmiért.

2. Megoldod házon belül

Véleményem szerint – ha weboldaladon van dinamikus (sűrűn változó) tartalom – ez a leginkább járható út. Persze ez akkor lesz egyszerűen megoldható, ha rendelkezel adminisztrációs felülettel.

Ez a praktikus eszköz nagyban megkönnyítheti az életedet. Akkor szerkeszted tartalmaidat, amikor neked alkalmas. Szabadságot és önállóságot biztosít számodra. Mindezt programozói ismeretek nélkül.
És hogy miért ez a legjobb megoldás? Egyfelől azért, mert miután rendelkezésedre áll az adminisztrációs felület nem kerül további költségekbe a fenntartása, vagy a kezelése. Másfelől azért, mert a tartalom feltöltése vagy módosítása tiszta gyerekjáték. Annyi a teendőd, hogy belépsz a felületre és feltöltöd vagy módosítod a tartalmakat, melyek ezt követően jelennek majd meg a honlapodon. A feladatok típusától és mennyiségétől függ, de általánosságban elmondható, hogy percekről beszélünk.
A munka nagyobb része inkább a tartalom előállítása. Ha azért fizetsz, hogy feltöltsék az új tartalmaidat az olyan, mintha fizetnél a villanykörtecseréért.

Mellesleg...

... ha tetszik a téma, és olvasnál hasonlókat máskor is, akkor itt kérheted a havonta egyszer elküldött értesítőnket, az új blogbejegyzéseinkről.

Mire alkalmas az adminisztrációs felület?

Igazából bármire. Na jó... Ezt nem kell szó szerint érteni. Mivel az adminisztrációs felületek nem egyformák, inkább úgy mondanám, hogy az alkalmasságuk attól függ, hogy milyen feladatok ellátására lettek felkészítve. Nyugodtan engedd el a fantáziádat, ugyanis itt nem csak szimpla termékfeltöltésről vagy blogbejegyzés publikálásáról beszélek. Ezeknél jóval komplexebb feladatokra is előkészíthetőek, amelyeket ellátva egy roppantul hasznos eszköz lehet a kezedben. Csak hogy pár példát is említsek:

  • elmentheted és később folytathatod a blogbejegyzésed írását, aminek aztán beállíthatod a publikálási időpontját;
  • vagy beállíthatsz egy automatikus hírlevél sorozatot, mely az új aktuális tartalmaidból áll össze,
  • vagy az időpontfoglaló funkciódban előre beállíthatod a szabadnapjaidat, hogy azok ne legyenek választható opciók vendégeid számára.

A lehetőségek tárháza végtelen. Szóval, igen, tényleg bármire alkalmas. De érdemes csak arra felkészíteni, ami valóban a hasznodat szolgálja.
Egy ilyen felülettel kézben tarthatod az irányítást. Te döntheted el, hogy mikor, milyen tartalom kerüljön fel rá. Akkor szerkeszted amikor számodra a legalkalmasabb. Nem függsz tovább senkitől.
Vannak esetek viszont, amikor kár pénzt áldozni rájuk. Ha sűrűn változó tartalmakat szeretnél feltölteni akkor a segítségedre lesz, viszont, ha csak egy-egy telefonszám frissítése miatt aggódsz, akkor teljesen felesleges befektetés.

Összegezzünk!

Akkor add ki másnak a feladatot, ha:

  • nincs kapacitásod házon belül intézni;
  • nincs adminisztrációs felületed.

Akkor old meg házon belül, ha:

  • van kapacitásod rá;
  • van adminisztrációs felületed.

Gondolj csak bele: egy olyan világban élünk, ahol felfoghatatlan mennyiségű információhoz férhetünk hozzá pár másodperc alatt. Az internet folyamatosan fejlődik. Egyre okosabb, biztonságosabb és könnyebben kezelhető hely válik belőle. Egy ilyen világban, ahol ennyire hozzá vagyunk szokva a kényelmes internethez igen csak kényelmetlen tud lenni, ha a weboldalunkon található tartalom frissítését nem tudjuk önállóan intézni. Remélem, hogy ez a cikk segít eldönteni, hogy melyik irányba haladj tovább, és hogy milyen buktatókra figyelj oda. Azt az utat válaszd, amelyik terhet vesz le a válladról, lehetőségeket és szabadságot nyújt számodra, amiket magadba, családodba vagy vállalkozásodba fektethetsz.

Írta: Tóth ZoltánPublikálva: 2019. október 17.

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre ...

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre szabott, egyedi megjelenésbe öltöztetni minden alkalommal izgalmas kihívást jelent, melyet mély alázattal és örömmel vállalok. Fontosnak tartom, hogy a minőségi és precíz munkavégzésen túl – ügyfeleim üzleti érdekeit folyamatosan szem előtt tartva – olyan végeredményt nyújthassak át, mely valódi értéket képvisel, és segítséget nyújt céljaik elérésében. A kihívásoknak Debrecen belvárosában található irodánkban teszek eleget. Szólj, ha szeretnéd, hogy a te vállalkozásod is a legjobb arcát mutassa!

Tovább olvasom ›
‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

További blogbejegyzéseink

Van egy projekted számunkra?

Beszéljünk!
1 órás ingyenes konzultáció