Hogyan generáljak forgalmat a weboldalamra?

Írta: Bokor Györk|Publikálva: 2019. november 21.

‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

Egy jó barátom mesélte, hogy az egyik ügyfelüknek készítettek weboldalt, aki az átadást követően fel is hívta őket. Mindennel nagyon elégedett volt, mindössze csak az iránt érdeklődött, hogy az adminisztrációs felületen pontosan hol van az a mező, amit be kell kattintani ahhoz, hogy a weboldala a Google első oldalára kerüljön. Bárcsak ilyen egyszerű volna, igaz? Gondolom a saját bőrödön már megtapasztaltad, hogy a valóságban azért ez nem így van. Pedig biztosan Te sem azért adtál, vagy tervezel pénzt kiadni, hogy egy olyan weboldalad legyen, amit csak illemből látogatnak a családtagjaid és rajtuk kívül más rá sem néz. Ne tévesszük szem elől, hogy attól, hogy egy weboldal elkészül, majd publikálásra kerül az interneten, a látogatók nem fognak maguktól varázsütésre megjelenni rajta.

De vajon hogyan hozhatsz embereket az oldaladra, és mi az ami ott is fogja őket tartani? Ebben a cikkben összeszedtem ehhez több lehetséges utat.

SEO

A SEO (Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás) arra hivatott, hogy a keresőmotorok, mint például a (toronymagasan legelterjedtebb) Google, Bing, vagy a Yahoo megtalálják a weboldaladat adott kulcsszavakra, kifejezésekre. Mindezt organikus (természetes) úton, anélkül hogy fizetnél érte.

Nagyon nagy előnyük a keresőoptimalizációval elért eredményeknek hogy tartósak, és kvázi „ingyenesek”. Hátrányuk, hogy sok időbe és energiába kerül a megfelelő kialakításuk, illetve viszonylag lassú folyamat (minimum hónapokról beszélünk), szemben a fizetett hirdetésekkel, ami képes azonnali eredményeket hozni (erről később még lesz szó).

A SEO-t három nagy részre oszthatjuk fel, az alábbiak szerint:

On-page SEO:

Ez azt takarja, hogy a weboldalon elhelyezett tartalom mennyire van jól megírva az adott kulcsszóra, kifejezésre, amivel minél előbbre szeretnénk kerülni a keresők találati listáiban. Itt elengedhetetlen az alapos kulcsszó kutatás, illetve a long tail kulcsszavakra való optimalizáció. A long tail kulcsszavak ritkábban keresett kifejezések, de ha sok van belőlük, akkor jelentős forgalmat képesek generálni.

Off-page SEO:

Azt jelenti, hogy a weboldalra/weboldal adott tartalmára, hány másik weboldal hivatkozik, mint hiteles forrásra. Minél több, és minél nagyobb látogatottságú oldal hivatkozik rá, a kereső algoritmus annyival súlyozotabban fogja (pozitívan) befolyásolni az elért helyezésedet. Ha esetleg egyáltalán nem, vagy csak kevés ilyen hivatkozással rendelkezel, akkor sem kell kétségbe esned, nem kizáró tényező egy jó helyezés eléréséhez. Ne aggódj, idővel ha minőségi tartalmaid vannak, akkor automatikusan fogják őket hivatkozni.

Technikai SEO:

A technika SEO biztosítja, hogy a weboldaladat a keresőrobotok megtalálják és megfelelően indexelni (kategorizáltan menteni) tudják. A keresők számára fontos a minél gyorsabb betöltési sebesség, a megfelelő felhasználói élmény (UX) biztosítása, és a mobilbarát kialakítás. Ezen kívül még számos kisebb-nagyobb technikai részletre kell odafigyelni a weboldal felépítésénél, melyeket egy profi webes cégnek ismernie kell.

Tartalommarketing

Tartalommarketing alatt azt értjük, amikor olyan jó minőségű (többnyire szöveges) tartalmat helyezünk el a weboldalunkon, amely a potenciális látogatóinkat érdekli, tehát valóban releváns és hasznos (ezáltal értéket teremt számukra). A megfelelő tartalommarketing az On-page SEO alappillére. Ez a módszer direkt módon nem ösztönöz konverzióra (vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére), de azáltal, hogy folyamatosan megbízható, hasznos tartalmat szolgáltatsz, a látogatóban egyre inkább nőni fog a bizalom az irányodba. Ezáltal ezek a személyek hosszú távon könnyen válnak elkötelezett vásárlóiddá.

A minőségi tartalomhoz viszont elengedhetetlen a szakterületed kiváló ismerete. Ha ez így van, akkor beszélj róla! Erre kiváló lehetőséget biztosít egy blog rendszeres írása, (lehetőleg saját, jó minőségű fotókkal) ugyanis a Google előnyben részesíti a hiteles, szakértői tartalmat. Különösen hatékony tud lenni a tartalommarketing, ha a cégeden belül megvan az egységes koncepciód, ezáltal egységesek (egymásra épülő, egymást kiegészítők) tudnak lenni a tartalmaid is.

Érdemes lehet videók készítésén is elgondolkoznod, amivel hatékonyan tudsz arcot társítani a cégedhez, ami nagyban növeli a bizalmi faktort. Manapság már egy középkategóriás okostelefonnal is elfogadható minőségű felvételeket lehet készíteni, csak a „majd ha lesz rendes minőségű felszerelésem hozzá” mentalitás miatt ne halogasd elkezdeni. A látogatóid nem azt fogják nézni, hogy milyen a felvétel minősége, ha valóban hasznos tartalmat nyújtasz számukra. A későbbiekben úgyis látni fogod, ha érdemes-e beruházni egy komolyabb felszerelésre.

Az bizonyosan elmondható, hogy hosszú távon a helyesen kivitelezett tartalommarketing a leginkább megtérülő „vevőcsalogató” technika, viszont tény hogy rengeteg energiabefektetést igényel.

Sose téveszd szem elől, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod! Ha például ügyviteli rendszert értékesítesz, akkor könnyen elképzelhető, hogy jobb eredményeket érhetsz el, ha például egy direkt értékesítési folyamatot dolgozol ki.

Mellesleg...

... ha tetszik a téma, és olvasnál hasonlókat máskor is, akkor itt kérheted a havonta egyszer elküldött értesítőnket, az új blogbejegyzéseinkről.

Fizetett hirdetések

Azonnali eredményt kínálnak, viszont csak addig ameddig fizeted is őket. Egyik legelterjedtebb fajtája a Google PPC (Pay-Per-Click) vagyis kattintás alapú fizetési rendszere. Természetesen több más lehetőség is a rendelkezésedre áll, például Facebook/Instagram hirdetések vagy az influenszer marketing. Egy-egy hirdetési kampányt viszont alaposan, és pontosan meg kell tervezni hogy valóban jól, hatékonyan működjön, ne pedig felesleges pénzkidobás legyen a vége. A legkedvezőbb eredményeket úgy érhetjük el, ha együtt használjuk a SEO-val a különböző (fizetős) hirdetési csatornákat, ugyanis ezek egy hozzáértő személy keze alatt egymást segítő módszerekké válnak.

Már meglévő követők elérése

Ha már van egy felhasználói bázisod, akiknél már sikerült valamilyen konverziót elérned (pl. vásároltak tőled, igénybe vették valamelyik szolgáltatásodat, vagy akár csak követnek Instagramon), akkor mindenképpen érdemes őket a későbbiekben is megszólítani. Ugyanis aki egyszer már bizalmat szavazott számodra, az a későbbiekben is jóval nagyobb eséllyel fogja ezt megismételni. Erre nagyon jó módszer a közösségi médiában lévő jelenlét, illetve a hírlevelezés. Itt kiemelten érdemes figyelni a rendszerességre, viszont ne zavaróan sok impulzussal bombázd a már meglévő követőidet (például heti egy levélnél ne küldj többet), mert könnyen az ellenkező hatást válthatod ki vele.

Elemzés, elemzés, elemzés...

Már biztos tele van a hócipőd a fenti mantrával, de természetesen nem mehetünk el most sem szó nélkül mellette. Pár egyszerű (ráadásul ingyenes eszközzel), jelentős mennyiségű adatra tehetsz szert. Ilyen például a weboldal hőtérképes szolgáltatására javasolt Hotjar, ami nagy segítségedre lesz a felhasználói viselkedés feltérképezésében. További elemzésre pedig ott vannak a sokak által ismert Google eszközei, úgy mint a Analytics vagy a Search Console. A felsorolt eszközöket mindenképpen érdemes a weboldaladba integrálni, ugyanis rengeteg következtetés vonható le belőlük. Megtudhatod, hogy ki leginkább a célcsoportod, demográfiailag, nemük, életkoruk szerint, milyen kifejezésekkel találnak rád stb. Érdemes különböző A/B teszteket futtatni, az eredményeket mérni, elemezni, majd minél inkább finomítani a folyamatokon.

Zárszó: Mint olvashattad, rengeteg lehetőség van a weboldalad forgalmát fellendíteni. A minél erősebb hatás érdekében a fentebb ismertetett módszereket kifejezetten ajánlott egymással kombinálni. Az itt felsorolt technikák részletes kidolgozását viszont mindenképpen érdemes szakértővel konzultálva megtervezni, és elkészíteni. A hosszan tartó eredmények elérése garantáltan nem 1-2 napos munka lesz, de ha elég kitartó vagy, akkor a befektetett energia kamatostul meg fog térülni.

Írta: Bokor GyörkPublikálva: 2019. november 21.

Számomra a webfejlesztésnek az egyik legszebb része az, hogy lehetőségünk van életre kelteni egy olyan felületet amivel mások közvetlen interakcióba kerülnek. Felemelő érzés, amikor ...

Számomra a webfejlesztésnek az egyik legszebb része az, hogy lehetőségünk van életre kelteni egy olyan felületet amivel mások közvetlen interakcióba kerülnek. Felemelő érzés, amikor más emberek hasznára van az amit létrehozok. A munkámban mindig törekszem a legapróbb részletek kidolgozására, és igyekszem a felhasználói igényeket szem előtt tartva a lehető legátláthatóbb megoldást megtalálni. Nagyon szeretek tervezni, vázlatolni, átgondolni egy-egy funkciót mielőtt fejest ugranék a megvalósításába. Egy kis szakmai infó rólam: felsőoktatási tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen szereztem, alapszakon programtervező informatikát, mesterképzésen pedig gazdaságinformatikát végeztem. Emelett először mint gyakornok, a mesterképzéssel párhuzamosan pedig már teljes állásban, összesen 5 évig dolgoztam Debrecen egyik vezető webfejlesztő cégénél.

Tovább olvasom ›
‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

További blogbejegyzéseink

Van egy projekted számunkra?

Beszéljünk!
1 órás ingyenes konzultáció