Közösségi média: ezért kell jelen lenned itt is

Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2020. szeptember 16.

‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

Már rögtön az elején fel is sorolom az érveket, csak, hogy ne kelljen sokáig görgetned:

  • márkatudatosság fokozása,
  • márkád személyesebb hangvételű bemutatása,
  • kapcsolattartás a célközönségeddel,
  • fontos hírek, akciók, események közlése a követőtáboroddal,
  • értékesítési számok növelése.

Gondolhatnád, hogy “na, ezzel meg is volnánk”, viszont ezekről nem árt egyenként beszélni, ezért az alábbiakban részleteztem mindegyik érvet, illetve megtudhatod, hogy mi kell még ezeken kívül ahhoz, hogy ne vesztegesd feleslegesen az idődet, és hogy ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, amiket mások.

Forrás: Google statisztika; https://datareportal.com/social-media-users

Ugyanis sok, frissen indult vállalkozásnál, márkánál az az első lépés, hogy létrehoznak számára egy Facebook oldalt. Logikus, hisz a Face-en már eleve sok az ismerős. Meg lehet őket hívni, hogy lájkolják az oldalunkat és lássák, hogy milyen nagyszerű terméket árulunk, amit aztán megoszthatnak ők is a saját ismerőseikkel. Ingyen reklám, tiszta sor. Indulhat is az értékesítés!

Aztán az elején jön pár like és megosztás néhány közeli ismerőstől, majd szépen lassan ezeknek is lecsökken a számuk. Így a mindennapi feladatok mellett már egyáltalán nem lesz kedvünk foglalkozni az oldallal. “Azért a két lájkért egyszerűen nem éri meg, van ennél fontosabb feladat is.” Az eredmény egy elhanyagolt, gondozatlan közösségi oldal, ami inkább negatív képet fest a vállalkozásodról. Ez így nem minősül valódi jelenlétnek. Arra meg nem figyel senki, aki nincs jelen.

Mielőtt teljesen feladnád, jó ha tudod, hogy egyáltalán nem lehetetlen életet lehelni ebbe a gépezetbe, ami aztán hozza a várt eredményeket. Ahhoz, hogy ezt elérd, meg kell másznod az előbb felsorolt lépcsőfokokat. Nézzük is sorra!

Márkatudatosság fokozása

Ha egy márka nem hangoztatja a hangját, akkor az emberek elfeledkeznek róla, illetve meg sem ismerik. Arra figyelnek, akit folyamatosan látnak, hallanak.

Mivel az emberek nap mint nap használják a közösségi médiát, így ezek remek felületek arra, hogy életjelet adjunk magunkról. Mindezt rendszeresen és óvatosan! Ugyanis, a túl sok poszt monotonitást, unalmat, ellenszenvet is kiválthat a követőkből. Ne felejtsd, a posztokkal tovább gyarapítod a világ zaját. Ha nem elég jó a tartalmad, akkor könnyen dönthetnek úgy, hogy nem követnek tovább. Ez is a verseny része. Profi termék, profi szolgáltatás, profi kommunikáció. Légy rendszeresen (nem pedig folyamatosan) szem előtt, és amikor eljön a pillanat, hogy megold a potenciális fogyasztóid problémáit, akkor te fogsz először eszükbe jutni, nem pedig a Google.

Márkád személyesebb hangvételű bemutatása

Nagyban megkönnyítheti az értékesítést, ha a célközönséged nem csak a márkádat ismeri, hanem a vállalkozásodban/vállalkozásodon dolgozó személyeket is. Valakinek születésnapja van a csapatban? Mutasd be, hogy hogy ünnepeltétek meg. Összejött egy nagyobb megbízás? Oszd meg az emberekkel az örömötöket. A végére értetek egy nagyobb projektnek? Mondd el a követőtáborotoknak, hogy milyen nehézségekkel kellett szembenézzetek. Ha a követők nap mint nap találkoznak ezekkel az apró életképekkel, akkor sokkal közelebb fognak érezni magukhoz, úgy fogják gondolni, hogy személyesen ismernek titeket. Így nőni fog a bizalom a márka iránt, és fokozódik a fogyasztói kedv is.

Forrás: https://business.instagram.com

Kapcsolattartás a célközönségeddel

Ha megosztod a napi eseményeket, akkor az emberek kapcsolatba lépnek veletek. Fontos: amikor érkezik egy hozzászólás, reagálj rá. Néhány kedves szó válaszként, de minimum egy like tovább fokozza a személyesebb kötődést. A felhasználó érezni, tapasztalni fogja, hogy a másik oldalon is emberek ülnek. A privát üzeneteket pedig semmiképpen se hagyd válasz nélkül, ugyanis az emberek sokkal nagyobb valószínűséggel számítanak válaszra, mint egy hozzászólás esetében.

Tipp: Előbb-utóbb megjelennek a negatív hozzászólások, kritikák, gúnyolódások is a posztok alatt. Ezek szinte elkerülhetetlenek. Olykor nem csak a tartalma, de a megfogalmazás minősége sem fog túl jól mutatni. Ezeket ne töröld! Légy profi és vállald, ha valaki hibát észlelt a szolgáltatásban. Az emberek úgyis kételkedni fognak abban, ami túl tökéletes kívülről. Így legalább tudják, hogy mire számítsanak, egyfelől a termékeddel, másfelől az ügyfélszolgálattal kapcsolatban. Azoknak pedig, akik modortalan formában fogalmaznak, válaszolj igényesen, úriember módjára. Engedd, hogy a hozzászóló önmagát minősítse a soraival.

Fontos hírek, akciók, események közlése

Sokan szkeptikusak a hírlevelekkel kapcsolatban, így lesznek olyanok, akiket nem tudsz rávenni a feliratkozásra. A GDPR óta mindenkinek sokkal fontosabb lett a saját email címe, mint a TAJ kártyája száma. Viszont, ha jelen vagy több közösségi média felületen, akkor sokkal több lehetőséged van megszólítani az embereket, mivel könnyebben nyomják meg a követés gombot, mint hogy megadjanak bármilyen személyes adatot. És ha már sikerült rávenned őket arra, hogy kövessenek, akkor könnyedén eljuttathatod hozzájuk a hírt. Sőt! Még a követésre sem kell rávedd őket, hisz fizetett hirdetésekkel azokat is el tudod érni, akik nem követnek. De ehhez fent kell lenned.

Forrás: https://www.oberlo.com/blog/facebook-statistics

Értékesítési számok növelése

Az eddig felsorolt lépések egy konverziós folyamat lépcsőfokai, amin végighaladva a potenciális ügyfeleket fogyasztóvá változtathatod. Ha az előző lépéseket következetesen betartod, akkor az értékesítéseid mennyisége is növekedni fog. Teljesen logikus, hiszen az embereknek a fejében vagy, tudnak a márkádról, megkedvelték a mögötte dolgozó személyeket is, ismerősként tekintenek a brandre. Látják, hogy a kérdéseik hallgató fülekre találnak, hisz megkapják rájuk a válaszokat, illetve értesülnek a következő akciódról. A Facebook és az Instagram is egyre alkalmasabb lesz a közvetlen értékesítésre. Azaz a felhasználó nem kell elhagyja a felületet és átmenjen egy webshop-ba ahhoz, hogy vásárolhasson, hanem direkt módon, az adott felületen megrendelheti a terméket. Ha még a szolgáltatásoddal is elégedettek lesznek, akkor könnyen lehet belőlük márkanagykövet. Viszont, követők nélkül a közösségi médiából nem fognak új fogyasztók érkezni.

Könnyen lelombozhatja a motiváltságodat, amikor a posztok nem teljesítenek. Kevés az elérés, nincs, vagy csak nagyon kevés a like. “De miért? Hisz király a grafika, jó a szöveg.” Ahhoz, hogy megértsük, hogy hol a gond, először a közösségi média felületek motivációját kell szemügyre vegyük. Még egy picit olvass tovább.

Mellesleg...

... ha tetszik a téma, és olvasnál hasonlókat máskor is, akkor itt kérheted a havonta egyszer elküldött értesítőnket, az új blogbejegyzéseinkről.

Miért nem jönnek a like-ok?

Az adott felületnek (pl. Facebooknak) szüksége van a fizetett hirdetésekre ahhoz, hogy fenntarthassa magát, fejlődni tudjon, kedvező lehetőség maradjon a befektetők számára, és egyéb üzleti célokat érjen el. Röviden: pénzt kell termeljen. Pénzt viszont csak akkor fog termelni, ha a vállalkozások fizetnek azért, hogy a posztjuk (reklámjuk) eljusson a felhasználókhoz, mindezt a lehető legtöbb alkalommal. A felhasználókat pedig a számukra megfelelő tartalommal lehet fenntartani az adott felületen azért, hogy a fizetett hirdetések is minél nagyobb számban érjék el őket. Unalmas, irreleváns tartalom mellett az emberek bezárják az alkalmazást. Izgalmas, releváns tartalom mellett már nehezebben lépnek ki. Ebből következik az, hogy az adott felület algoritmusa az új, ingyenes posztokat először csak a követők pár százalékával osztja meg. Ha az a pár ember nyomja rá a like-ot, akkor az algoritmus tudni fogja, hogy ez jó tartalom, szeretik a felhasználók, ezért megmutatja további embereknek is a követőtáborból, és így tovább, egyre többnek. Szóval, ha nem akarod meghirdetni a posztot, akkor legalább gondoskodj róla, hogy olyan tartalmat szolgáltass, ami mellett az emberek nem tudnak elmenni szó nélkül. Erre azért van szükség, mert a Facebook (és egyre jobban az Instagram is) elfolytja az unalmas posztok láthatóságát a hírfolyamban, hátrébb sorolja azokat azért, hogy a felhasználóknak a számukra tetszetősebb posztokat mutassa meg előbb.

Egy gondozatlan Facebook, Instagram (vagy akármilyen) közösségi oldal csak kárt okozhat a vállalkozásodnak. Akkor lesz belőle hasznos eszköz, ha rendszeresen foglalkozol vele és a követőkkel. Mások is (kicsik is, nagyok is) megcsinálták, neked is menni fog!

Most, hogy tisztában vagy vele, hogy márkád pontosan miért is kell elérhető legyen a közösségi média felületein, és hogy mit is jelent a valódi jelenlét, már csak az a kérdés maradt, hogy mely felületeket használd. Így a következőkben erről fogok írni, ne menj messzire!

Írta: Tóth ZoltánPublikálva: 2020. szeptember 16.

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre ...

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre szabott, egyedi megjelenésbe öltöztetni minden alkalommal izgalmas kihívást jelent, melyet mély alázattal és örömmel vállalok. Fontosnak tartom, hogy a minőségi és precíz munkavégzésen túl – ügyfeleim üzleti érdekeit folyamatosan szem előtt tartva – olyan végeredményt nyújthassak át, mely valódi értéket képvisel, és segítséget nyújt céljaik elérésében. A kihívásoknak Debrecen belvárosában található irodánkban teszek eleget. Szólj, ha szeretnéd, hogy a te vállalkozásod is a legjobb arcát mutassa!

Tovább olvasom ›
‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

További blogbejegyzéseink

1 órás ingyenes konzultáció