Mennyiért csináltok egy weboldalt?

Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2019. március 7.

‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

Sűrűn kérdezik tőlünk ügyfeleink és mi mindig ugyanazt mondjuk: “sajnos erre a kérdésre nincs egzakt válasz”. Mivel mi egyedi fejlesztésű weboldalakat készítünk, így mindegyik honlap, mely a laborunkban lát napvilágot, eltérő működésű és felépítésű az előzőtől vagy a következőtől. Mindegyik egyedi valamilyen szempontból, így az áruk sem lehet egységes.

Számodra a legelején értelemszerűen lényeges kérdés, hogy mennyit kell fizetned a legvégén, ám számunkra nem állnak rendelkezésünkre az igényeid, ebből kifolyólag csak tippelni tudnánk, ami viszont cseppet sem hatékony. Ha túl nagy árat mondunk, akkor az neked rossz, ha pedig túl alacsonyat, akkor az pedig nekünk. Mi abból a szemléletből indulunk ki, hogy az a legjobb üzlet, ahol mindkét fél jól jár. Egy ilyen projekt esetén nem megengedhető, hogy valamelyikünk úgy zárja le ezt a szakaszt, hogy ne legyen elégedett.

Annak érdekében, hogy ne mondjunk nagyobb árat, mint amennyi munkánk lenne a weboldallal, (de azért kevesebbet se) egy hosszabb folyamaton kell végigmennünk annál, mintha csak hasra ütés szerűen mondanánk egy összeget. Ez garantálja azt, hogy mindenki jól járjon.

1. Mondd el, hogy mire van szükséged!

Azt tanácsoljuk, hogy amikor árajánlatot kérsz tőlünk weboldalkészítésre légy alapos az igényeid megfogalmazásánál. Vegyünk példának egy webáruházat: írd le, hogy mit szeretnél rajta keresztül forgalmazni, mekkora a termékpalettád, mik a specifikus igényeid (gondolok itt különböző fizetési vagy kiszállítási lehetőségekre), és hogy milyen határidőben gondolkodsz. Készítettünk is egy mintát, ami segítségedre lesz a megfelelő kérdések megválaszolásában.

Brief minta igénylése

Kérjük add meg a keresztneved és e-mail címedet ahová elküldhetjük számodra a kért dokumentumot.

Az igényléssel feliratkozol havi egyszeri levelünkre, melyben érdekes tartalmakat osztunk meg veled!

2. Mondunk egy induló árat!

Az általad leírtakból kiindulva rengeteg kérdésünk merül fel, amikkel nem fogunk téged zaklatni. Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása csak újabb kérdéseket vetne fel és közben könyörtelenül elrepülne az idő. Helyettük csak egy induló árat mondunk az általad leírtak alapján. Nincs túl nagy körítés, nincs hosszú leírás a részletekről, csak egy összeget mondunk. De hogy azért mégis legyen némi elképzelésed, hogy nagyjából honnan indul a mérce, szolgáltatásaink között megtekintheted egyedi weboldalfejlesztésre vonatkozó induló árainkat kategóriákra bontva. Ha úgy látod, hogy számodra az ár túl magas, semmi baj! Nagyszerű, hogy ez időben kiderült. Ha viszont úgy látod, hogy ez belefér a költségkeretedbe, akkor jelezd felénk, hogy léphessünk tovább a következő lépésre, ami az…

3. Igények pontos felmérése

Ez már időbe telik. Itt előhúzzuk a korábban félretett kérdéseinket, a problémáid mélyére ásunk és javaslatokat teszünk azok legcélszerűbb megoldására. Ezzel a felméréssel szépen kirajzolódik előttünk (és előtted is), hogy pontosan mit is kell megvalósítani, látni fogjuk szavakba öntve, hogy mit kell tudjon az a weboldal, amire szükséged van.

4. Elküldjük az árajánlatunkat

Most, hogy a mindennel tisztában vagyunk végre elküldhetjük részletes árajánlatunkat. Ebben tényleg minden részletre kitérünk: leírjuk a weboldal felépítését és működését; lefektetjük a munkafolyamatot, melynek szakaszaira teljesítési határidőket jelölünk meg (amit mindig betartunk); és végül meghatározzuk a végleges árat, amit lebontunk további fizetési mérföldkövekre. Itt már csak rajtad áll, hogy továbblépünk-e a munka megkezdése előtti utolsó lépésre, ami a szerződés megkötése.

Milyen költségekkel kell még számolnom?

A kellemetlen félreértések elkerülése érdekében az árajánlatainkban található egy olyan rész, ahol fel van sorolva, hogy mit nem tartalmaz az ajánlatunk. Jobb előre leszögezni, hogy ki mire számíthat, mint feltételezésekbe bocsátkozni és később csalódni.
Természetesen nem kell árajánlatot kérned tőlünk, hogy megtudd, hogy milyen plusz költségekkel kell számolnod, illetve, hogy mit nem tartalmaz az ár, itt felsoroltuk őket:

  • szöveges tartalmak megírása
  • megvásárolandó képek
  • fotózás
  • tárhely szolgáltatás
  • domain cím.

Ezekből a tételekből nem biztos, hogy mindegyikre szükséged lesz, de meg kellett őket említenem, ugyanis sűrűn előforduló feladatok/tételek egy-egy weboldal elkészítésénél.

Jó, akkor mi van benne?

Érthető, hogy erre is kíváncsi vagy, vágjunk is bele:

  • pontos igényfelmérés, ami megtörténik az árajánlat kidolgozása alatt,
  • wireframe tervek, melyek megtervezése alatt fontos szempont a
  • felhasználói élmény (UX) megtervezése. Ezt követi a
  • felhasználói felületek (UI) és a weboldal arculatának grafikai megtervezése, majd a
  • weboldal fejlesztése/programozása, ami alatt Györk nagy figyelmet szentel az
  • optimalizálásra, hogy a weboldalad gyors legyen és jól nézzen ki minden böngészőben. Az ár természetesen tartalmazza a
  • responsive megjelenést, ami lehetővé teszi, hogy weboldalad minden eszközön kezelhető legyen. Ezzel nincs vége, mert még hátra van a
  • tesztelés, hogy az átadott weboldal tökéletes legyen, igényeidnek megfelelően.

Továbbá számíthatsz rá, hogy szaktudásunk legjavát bevetjük a tervezés és a megvalósítás alatt, folyamatosan rendelkezésedre állunk kérdéseid megválaszolásában.

Végül egy jó tanács:

ne feltétlenül ár alapján dönts! Persze, fontos tényező, de tudnod kell, hogy a weboldalak árazására is vonatkozik az a szabály, hogy annyiért fogják megcsinálni, amennyit rászánsz. Viszont a tökéletes web design cég kiválasztása előtt gondolkodj el azon, hogy weboldalad fogja leginkább képviselni márkádat az interneten, így ez egy olyan eszköz kell legyen, amely pénzt termel számodra, és ami segíti ügyfeleidet/vásárlóidat problémájuk megoldásában. Emiatt fontos, hogy olyan csapat valósítsa azt meg, amelyik valóban ért is hozzá. Nincs olyan árkategória, amiért ne találnál céget, amelyik elkészíti a weboldalt. A minőség már egy másik kérdés… Vegyünk példának egy 3.000.000 forintos TAG Heuer karórát és egy 1.500 forintos piacit. Karóra mindkettő :)

Írta: Tóth ZoltánPublikálva: 2019. március 7.

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre ...

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre szabott, egyedi megjelenésbe öltöztetni minden alkalommal izgalmas kihívást jelent, melyet mély alázattal és örömmel vállalok. Fontosnak tartom, hogy a minőségi és precíz munkavégzésen túl – ügyfeleim üzleti érdekeit folyamatosan szem előtt tartva – olyan végeredményt nyújthassak át, mely valódi értéket képvisel, és segítséget nyújt céljaik elérésében. A kihívásoknak Debrecen belvárosában található irodánkban teszek eleget. Szólj, ha szeretnéd, hogy a te vállalkozásod is a legjobb arcát mutassa!

Tovább olvasom ›
‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

További blogbejegyzéseink

Van egy projekted számunkra?

Beszéljünk!
1 órás ingyenes konzultáció