Mennyit ér egy logó?

Írta: Tóth Zoltán|Publikálva: 2018. január 4.

‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

Nem szeretném, ha irreális elvárásokat támasztanál, ezért először hadd oszlassak el pár tévképzetet a logók funkciójáról. Így teljes mértékben tisztában leszel azzal, mire jó egy logó és mire nem.
A logónak nem feladata, hogy bemutassa szolgáltatásaidat. A logód nem a csapatod kompetenciájáról árulkodik. Nem valószínű, hogy azért fognak tőled vásárolni, mert “szép a logód”. Ha nem megy az üzlet, akkor máshol lesz a probléma, amit egy igényes logó sem fog megoldani.

Jogosan merül fel a kérdés: “Ez így elég haszontalannak tűnik, akkor nincs is semmi jelentősége?”. Nagyon is van! Amennyiben komolyan veszed márkád építését, fejlesztését, akkor számodra igenis értékessé válik. Azonnal elmagyarázom, viszont előtte meg kell értened, hogy mi a logó valós funkciója. Tisztában kell lenned azzal, hogy mit várhatsz el egy logótól és mit nem. Így már a megrendelés alatt tisztában leszel a logó kritériumaival, és nem fog csalódás érni, mivel nem támasztottál irreális elvárásokat felé.

A logó funkciója

A logó funkciója nem más, minthogy azonosítsa márkádat a piacon. Mindig is ez volt a legfontosabb célja és napjainkban egyre inkább kidomborodik ez a szerep, mivel egyre több a szolgáltató minden szektorban.
A logó nem egyenlő az arculattal és a márkával! Ezeknek sokkal inkább az egyik alapköve.
A logóra épül a céges arculat, mely egy egységes képet nyújt a fogyasztónak a márkáról, annak hangulatáról a különböző arculati elemeken keresztül. Ilyen arculati elemek lehetnek pl. a névjegykártya, levélpapír, boríték, stb.
A márka az, ami mindezek felett helyezkedik el. A márka maga az érzés, amely termékeddel vagy szolgáltatásoddal érintkezve az ügyfélbe ivódik. Ha a márka jól van felépítve, és az ügyfél azt kapja amiért fizetett – vagy akár annál is többet –, akkor jó érzést/érzéseket vásárolt magának, amiért a jövőben is visszatér majd hozzád. Ne felejtsük el, hogy az emberek a vásárlások mellett való döntések 90 %-át érzelmeikre támaszkodva hozzák meg.
Ezzel vissza is kanyarodtunk a logóhoz, melynek célja, hogy ezt az érzést beazonosítsa. A logó ekkor nyeri el az igazi értékét is.

A logó értéke

A márkáddal érintkező fogyasztódban nyomot hagyott egy nagyszerű érzés, ami magával ragadta: egy minden igényt kielégítő webshop; egy segítőkész, barátságos eladó az üzletedben; vagy egy minőségi és az elvárásoknak tökéletesen megfelelő termék.
Ügyfeled mindegyik felületen találkozott a logóval, melyet a céges arculat ölel körül. Megjegyezte a nevet! A te márkád nevét! A későbbiekben céged márkáját fogja keresni, és céged márkáját fogja ajánlani ismerőseinek is, és mindenki a logó által fogja azonosítani a termékeidet, reklámjaidat, arculati elemeidet.
Most válaszold meg magadnak a kérdést: neked mennyit ér meg az, hogy a fogyasztóid minden felületen be tudják azonosítani márkádat?

Ezt kapd ki!

Egy útmutatóban összefoglaltam néhány felhasználási alapszabályt, amik segítenek abban, hogy megfelelően használd már meglévő logódat. Ha kíváncsi vagy rájuk, akkor töltsd ki a mezőket és már küldjük is.

Amúgy ezzel feliratkozol a hírlevelünkre is, mely ritka, mint a fehér holló!

Feltételezem, konkrét árakra is kíváncsi vagy, ha már ezt a cikket olvasod, szóval most erre is kitérünk. Ha egy picit elkezdesz kapirgálni a magyar piacon, akkor hamar összezavarodhatsz, ugyanis míg az egyik grafikus 5.000 Ft-ért ajánlja a logótervezést, addig a másik 200.000 Ft-ért. A nagy árkülönbséget rengeteg tényező befolyásolhatja. Ezek lehetnek pl.:

  • a megbízott cég/grafikus üzletpolitikája,
  • szakértelme,
  • tapasztalata,
  • a megbízó igényei,
  • a célközönség nagysága,
  • a munka minősége,
  • stb.

Van, aki pár óra alatt le akarja tudni a feladatot, van, aki tisztában van vele, hogy több hétig is elhúzódhat. Van, aki komolyan veszi a munkát, van, aki félvállról. Figyelj oda, kit bízol meg, nem biztos, hogy megéri kockáztatni.

Dióhéjban

Egy logót el lehet készíteni olcsón és gyorsan. Több grafikust, weboldalt, vállalkozást is találni online, amelyek erre a két kritériumra építették logótervezési szolgáltatásukat. De kérdezem én: megéri-e elkapkodni? Megéri kockáztatni, hogy valami balul sül el?
Véleményem szerint a válasz egyértelmű: nem!

Írta: Tóth ZoltánPublikálva: 2018. január 4.

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre ...

Amióta csak elkezdtem tervező- és reklámgrafikai tanulmányaimat, mindig is lenyűgözött az arculatok, logók tervezése. Egy logót megtervezni és a hozzá tartozó márkát személyre szabott, egyedi megjelenésbe öltöztetni minden alkalommal izgalmas kihívást jelent, melyet mély alázattal és örömmel vállalok. Fontosnak tartom, hogy a minőségi és precíz munkavégzésen túl – ügyfeleim üzleti érdekeit folyamatosan szem előtt tartva – olyan végeredményt nyújthassak át, mely valódi értéket képvisel, és segítséget nyújt céljaik elérésében. A kihívásoknak Debrecen belvárosában található irodánkban teszek eleget. Szólj, ha szeretnéd, hogy a te vállalkozásod is a legjobb arcát mutassa!

Tovább olvasom ›
‹ Vissza az blogbejegyzésekhez

További blogbejegyzéseink

Van egy projekted számunkra?

Beszéljünk!
1 órás ingyenes konzultáció